Laddar..

Konverteringsoptimering-CRO

Konverteringsoptimering

Vill du öka din konverteringsgrad och försäljning? Med konverteringsoptimering (CRO) så optimerar och A/B testar jag er webbplats för att säkerställa att konverteringsgraden ökar. Läs mer om CRO nedan.

Få besökarna att göra det du vill

A/B Tester

  • Simpla och avancerade tester
  • Få svar på vad besökarna gillar
  • Mätbarhet
  • Kör flera tester samtidigt
  • Låt det vinnande testet bli facit
  • Sluta gissa vad som fungerar

Användartester

  • Fråga dina kunder och besökare
  • Få detaljerad information om vad som saknas
  • Lär känna dina kunder och besökare
  • Förbättra din hemsida baserat på svaren

Frågor och svar om CRO

Vad är CRO?

CRO eller konverteringsoptimering betyder att man optimerar sin hemsida efter att den ska konvertera så bra som möjligt. Detta gör man oftast genom A/B tester.

Vad betyder A/B test?

Ett A/B test betyder att man skapar två olika versioner av en sida för att ta reda på vilken version som presterar bäst. Det gör man genom att visa den ena versionen för en del av besökarna och den andra versionen för resten av besökarna.

Hur gör man användartester?

Användartester kan göras på olika sätt men vanligtvis så skapar man undersökningar till sina kunder eller besökare för att ta reda på svar på sina frågeställningar.

När kan jag se resultat?

CRO är något man behöver ha tålamod med och det beror lite på hur mycket trafik du har. Vanligtvis behöver man ganska mycket trafik och konverteringar för att kunna dra slutsatser av datan.

Vad behöver jag för att komma igång?

Du behöver sidor med bra trafik och mätning av trafik och försäljning.

Hur mäter jag resultatet?

Du mäter det enklast genom försäljning eller leads beroende på vad som räknas som en konvertering för dig.

Intresserad?

Få bättre resultat idag!